• Ranger Plug-In Hybrid kombinerer fuld Ranger-trækkraft, lasteevne og offroad-egenskaber med emissionsfri kørsel og Pro Power Onboard til arbejde og fritid ”off-the-grid”

• Innovativ drivlinje leverer 697 Nm drejningsmoment – det højeste nogensinde i en produktions-Ranger – samt 281 hk, op til 43 km el-rækkevidde og reducerede ejeromkostninger

• De første leveringer af Ford Ranger PHEV er undervejs og fortsætter succeshistorien som Europas favorit gennem de seneste 10 år og som sælges på 180 markeder verden over.

Med en imponerende drivlinje på 281 hk, 697 Nm drejningsmoment, 3.500 kg anhængervægt og op til ét ton nyttelast leverer den nye Ranger Plug-in Hybrid bedre ydeevne end topmodellen Ranger Raptor.

Ford Ranger P-hev

Dette er den stærkeste Ranger, vi nogensinde har haft. Den opladelige hybridmotor leverer ikke bare kraft og kapacitet, men gør bilen særdeles konkurrencedygtig på prisen. Her får du alle fordelene ved elektrisk drift kombineret med alle de egenskaber, der har gjort Ranger til den mest solgte pickup i Europa. Det gør denne model til et endnu mere attraktivt valg i det mellemstore pickup-segment, siger salgschef for Ford varebiler, Tom Maxmølris, fra NCG Motor Company.

Ford Ranger P-hev

Ranger – en global succeshistorie

Ford Ranger har været den mest solgte pickup i sit segment i Europa i hele ti år. I 2024 voksede markedsandelen til over 43 %. Ranger var den mest solgte pickup i 10 europæiske markeder og stod for over halvdelen af salget i fire lande – herunder Storbritannien og Tyskland.

Mere end en halv million Ranger-modeller er blevet solgt i Europa siden den forrige generation blev lanceret i 2012. Ford Ranger er også en global succeshistorie og sælges i hele 180 lande.

 

Det højeste drejningsmoment nogensinde i en Ranger

Drivlinjen i den nye Ranger Plug-in Hybrid består af Fords 2,3-liters EcoBoost-benzinmotor, en 10-trins automatgearkasse, en 75 kW elmotor og et 11,8 kWh (netto) batteri. Et drejningsmoment på op til 697 Nm kombineret fra elmotor og benzinmotor er det højeste nogensinde i en serieproduceret Ranger – og en maksimal effekt på 281 hk overstiger endda versionen med 3,0-liters V6 turbodiesel.

Batteriet kan oplades på under fire timer med en 16A ladeboks. Med fuld opladning kan Ranger PHEV køre op til 43 km på ren el – hvilket er længere end den daglige køredistance for mere end halvdelen af Ranger-kunderne, ifølge Fords egne undersøgelser.

 

Bedre fremkommelighed – med og uden tung last

Den plug-in hybrid teknologi, der anvendes i Ranger, bygger på en modulbaseret hybridtransmission (MHT), som sikrer en gnidningsfri overgang mellem el- og benzinmotor. En specialudviklet kobling aktiverer benzinmotoren efter behov og sørger hele tiden for, at pickup’en anvender den mest effektive og økonomiske kraftkilde til opgaven.

Den nye Ranger Plug-in Hybrid leverer højt drejningsmoment ved lave hastigheder og ekstra motorbremsning via det regenerative opladningssystem. Det giver glidende acceleration og forbedret nedkørselskontrol – selv med op til ét ton last eller ved kørsel med op til 3.500 kg anhænger. Den hurtige respons fra elmotoren og den forbedrede motorbremse gør det desuden lettere at klare stejle skråninger og udfordrende terræn.

Ranger Plug-in Hybrid er udstyret med det nye e-4WD-system, som inkluderer et totrins transfergear og et spærredifferentiale på bagakslen. Systemet kan automatisk sende kraft til alle fire hjul – enten fra benzinmotoren, elmotoren eller en kombination – for hele tiden at sikre bedst mulig fremkommelighed. Føreren kan vælge mellem de forskellige køreprogrammer; Normal, Øko, Glat, Træk, Mudder/Hjulspor og Sand, som tilpasser momentfordelingen efter underlaget.

Affjedringen er også blevet optimeret for at sikre endnu bedre komfort og stabilitet – både på vejen og i ujævnt terræn – og udnytter den specialudviklede ramme og velafbalancerede vægtfordeling.

Ford Ranger P-hev

Første Ranger med Pro Power Onboard – strøm overalt

Som den første i Ranger-serien kommer den nye plug-in hybrid med Ford Pro Power Onboard – en funktion, der forvandler bilen til en mobil strømkilde til værktøj og andet udstyr. Strømudtag findes både i kabinen og på ladet.

6,9 kW Pro Power Onboard tilbydes som ekstraudstyr i til dem, der har brug for strøm til mere krævende udstyr. Denne variant har to 16A-udtag i ladet, med 3,45 kW tilgængeligt fra hvert udtag – nok til at drive en lille arbejdsplads med f.eks. en kompakt cementblander (1.500 W), vinkelsliber (3.000 W) og arbejdslamper (800 W) samtidigt.

En anden ny og smart funktion, som er standard i den nye Ranger Plug-in Hybrid, er aktiv støjreduktion. Systemet bruger tre mikrofoner i kabinen til at overvåge motorlyd og udsender ”modlyd” for at reducere støj – hvilket giver en mere støjsvag og behagelig køreoplevelse.

Ford Ranger P-hev

Tre veludstyrede varianter

I udviklingen af den nye Ranger-generation gennemførte Ford mere end 5.000 interviews med brugere af eksisterende Ranger-modeller for at forstå, hvordan bilen bliver brugt – både til arbejde og fritid. Mange ejere er små virksomhedsejere, der anvender deres pickup både i hverdagen og i weekenden. Derfor lanceres den nye Ranger Plug-in Hybrid i tre veludstyrede versioner: XLT, Wildtrak og den eksklusive specialudgave Stormtrak. I Danmark markedsføres udelukkende Wildtrak.

Ford Ranger P-hev

Fra biavl til brandbekæmpelse

Ranger-kunder bruger deres pickups til en bred vifte af specialiserede formål og Ranger PHEV kan tilpasses med et omfattende udvalg af tilbehør, – lige fra og overdækninger til cykelholdere og tagtelte.

https://www.fromtheroad.ford.com/eur/en/articles/2025/a-business-creating-some-buzz

Priser og specifikationer

Ford Ranger Phev kan bestilles nu til en pris på kr. 400.995 ekskl moms og kr. 489.495 inkl moms. De første leveringer forventes umiddelbart efter sommerferien.